Hockeyen bij MHCE

Mixed Hockeyclub Emmen is opgericht in 1956. We spelen veldhockey en zaalhockey. Ook bieden we G-hockey voor mensen met een verstandelijke beperking. Voor de allerkleinsten (4 tot 6 jaar) hebben we Funkey. Via het menu rechts kun je meer lezen over de categorieën die we aanbieden.

Onze velden en clubhuis liggen op sportcomplex de Meerdijk. Vanuit omringende dorpen en gemeenten en zelfs vanuit Duitsland komen onze leden naar de Meerdijk om te hockeyen. Met andere hockeyverenigingen in de regio wordt samengewerkt in de vorm van een Interclubtraining voor de meer talentvolle D- en C-jeugdleden. Bij MHCE hechten we veel belang aan een goede balans tussen bewegen, plezier en prestatie. Daarbij staat voor ons betrokkenheid, fair play en samenwerking centraal. Dit is onder andere beschreven in het beleidsplan.

Veldhockey en zaalhockey

Bij veldhockey speel je buiten op kunstgras. Veldhockey speel je in de periodes september tot en met december en maart tot en met juni. In de wintermaanden (december tot en met februari) kun je zaalhockeyen.

Op de website van KNHB kun je meer informatie vinden over veldhockey en zaalhockey. Bijvoorbeeld over wat het precies inhoudt en wat de spelregels zijn. Of welke materialen je nodig hebt om te hockeyen.

Ook kun je op Youtube veel filmpjes. Bijvoorbeeld over de basistechnieken.