Jeugd

Je leeftijd bepaalt in welk team je speelt. Bij jeugdhockey kennen we F, E, D, C, B en A-teams. Je leeftijd bepaalt in welk team je speelt. Daarbij hanteren we de peildatum 1 oktober.

Ben je 4, 5 of 6 jaar? Dan kun je al bij ons beginnen met Funkey. Funkey is een combinatie van hockey met andere spelvormen. Funkeys spelen nog geen wedstrijdjes.

Vanaf 7 jaar ga je naar de Jongste Jeugd. De teams zijn jongens- of meisjesteams, maar ook mix-teams zijn mogelijk. De Jongste Jeugd bestaat uit F- en E-teams. F-teams spelen al wedstrijdjes op zaterdag. Ze spelen dan 3 tegen 3 op een 1/8 veld.

Bij de E (8 en 9 jaar) zijn er teams met 6 spelers (E6) en teams met 8 spelers (E8). In de E6 ga je op zaterdag eerst wedstrijdjes 6 tegen 6 spelen op een 1/4 veld. Bij de E8 speel je op een 1/2 veld.

Vanaf 10 jaar ga je naar de Jeugd. Dit zijn de D-, C-, B- en A-teams. Zij spelen zaterdags wedstrijden op een heel veld en 11 tegen 11. Vanaf de D kennen we geen gemixte teams meer.

In de winter gaan we ook trainen in de zaal. Op zondag speel je dan zaalwedstrijden.  Bij de F-jes spelen ze geen wedstrijdjes maar is er wel een zaaltoernooi.

Zit je in een team en zoek je informatie over je team? Alle informatie over de teams is te vinden in de LISA-app. Je kunt de LISA-app downloaden via de Appstore of Google play. Met je lidnummer en je wachtwoord log je in. Lidnummer kwijt? Stuur een mail naar [email protected] om je lidnummer op te vragen.