Info voor coaches

Je hebt als coach een belangrijke rol naar het team. Je begeleidt het team voor, tijdens en na de wedstrijden. Je geeft aan in welke opstelling het team speelt. Je motiveert en stimuleert de teamleden. Daarbij kan je gebruik maken van de kaders die de club en de technische commissie meegeeft. Je hebt contact met de trainers zodat de trainingen goed afgestemd kunnen worden op de groei van het team. De coach wordt aangesteld door de Technische Commissie (TC). Je kunt met vragen altijd terecht bij trainer, hoofdtrainer en de lijncoördinator in de TC. Ook kun je heel veel informatie op de website van de KNHB vinden. Bijvoorbeeld over trainingen en coachen. Een interessant publicatie voor de jeugdcoaches is de Coach Bijdehandjes-serie.