Info voor teammanagers

Als teammanager zorg je voor een goed verloop van de informatie naar de ouders en teamleden. Bijvoorbeeld over het wedstrijdschema en de teamtaken zoals rijden naar uitwedstrijden, wassen van de shirts en bardienst bij een thuiswedstrijd. Je bent hèt aanspreekpunt voor ouders. Je organiseert ook teamactiviteiten, vaak met hulp van ouders uit het team.

Bij de jeugdteams moet een digitaal wedstrijdformulier ingevuld worden voordat de wedstrijd begint. De teammanager en de coach spreken af wie deze invult. Aan het einde van de wedstrijd keurt de teammanager of coach ook de score goed.

We maken bij de club gebruik van LISA. LISA is programma waarin veel informatie terug te vinden is. De samenstelling van je team, alle wedstrijden van je team, informatie over de club, informatie over een specifieke wedstrijd. Het is er allemaal in te vinden. Als teammanager kan je in LISA de teamtaken invoeren zodat je op wedstrijdniveau weet of je een teamtaak hebt. Teamleden kunnen daar aangeven of ze aan- of afwezig zijn bij de wedstrijd. Zo weet je snel of je voldoende spelers hebt. Bij de uitwedstrijden zijn de adresgegevens terug te vinden en ook de verzamel- of vertrektijden staan vermeld. Deze tijd staat standaard op een half uur, maar als het team graag eerder wil verzamelen (bijvoorbeeld 45 minuten van te voren) dan is dit met een kleine melding aan [email protected] zo geregeld. Je kunt inloggen in LISA via de website met je lidmaatschapsnummer en je wachtwoord. Er is ook een app van dit programma. Met die app kun je ook de wedstrijden (van je kind) uploaden naar je digitale agenda. Je hebt dan altijd de actuele informatie op je telefoon.